קוסמטיקה יפנית


אנחנו אולי לא מודעות לכך אבל יפן היא מעצמת קוסמטיקה אמיתית. צריכת הקוסמטיקה ביפן מדורגת במקום השני בעולם אחרי ארצות הברית, ולפני ברזיל וצרפת. בשונה מתעשיות האלקטרוניקה והרכב, תעשיית הקוסמטיקה היפנית הופנתה עד לשנים האחרונות בעיקר לשוק המקומי (127 מליון). אנחנו מכירות אולי את השמות הגדולים כמו Kose Shiseido Kao אבל ביפן ישנן עוד עשרות רבות של חברות קוסמטיקה.

הסיבה המרכזית "לאיחור" בהופעה של החברות היפניות בשוק הבינלאומי נעוצה ככל הנראה בתרבות. תרבות הצריכה של הקוסמטיקה היפנית שונה במהותה ממה שאנו מכירות. ביפן וסביבתה הקרובה מאמינים שטיפול קוסמטי צריך להתחיל מבפנים. הטיפול צריך להתחיל בגוף ובנפש ורק אז תוצאותיו יבואו לידי ביטוי כלפי חוץ על פני העור. לכן חלק גדול מהקוסמטיקה היפנית מתמקד בתוספי מזון ומשקאות מיוחדים (כמו המשקה המועשר באנזימים שבתמונה). ובאמת רק הנשים היפניות מסוגלות, למשל, לשתות בלנד של שיליה בשביל להיות יפה. אז אם חשבנו שאנחנו ממש סובלות בשביל להיות יפות אז אפשר להרגע, היפניות סובלות יותר... 




ישנם כמובן גם טיפולי פנים, אבל גם כאן קיימים הבדלים. הטיפולים ביפן מבוססים על שימוש נרחב במסכות. המסכות החד-פעמיות (פרצופונים) נפוצות מאוד ונשים משתמשות בהן באופן יומיומי. היפנים אומרים בבדיחות הדעת שאפשר בקלות להחליף לילדים את האימא מאחר והיא מסתובבת רוב הזמן בבית עם מסכה. היתרונות של מסכות אילו הם בנוחות, בהגיינה, ובאפקטיביות. המסכה ערוכה בדרך כלל על גבי יריעת כותנה, משי או סיליקון. חלק מהמסכות פועלות טוב יותר בהפרשי טמפרטורה ומומלץ לקרר או לחמם אותן לפני השימוש. בביקורי האחרון ראיתי גם פרסומת חביבה בטלויזיה עם אנימציה למסכה, והכל סביב הרעיון - המסכה היא החברה הטובה ביותר של האישה...

אחד מהטיפולים הנפוצים יותר ביפן הינו טיפול הבהרה. כמו בהרבה תרבויות אחרות, גם ביפן עור לבן נחשב יוקרתי יותר, סקסי ונחשק. גיישות נהגו בעבר לצבוע את עורן בלבן (כיום משתמשים בצבע לבן בעיקר בטקסים). הצבע הלבן מסמל יופי, רוך ומעמד חברתי גבוה. לכן התפתחה תעשיה שלמה של שיטות הבהרה. השיטות מבוססות על חומצות או על אנזימים כמו אלה שמצויים בצואת ציפור שיר יפנית בשם אוגוישו 鶯. חומצה קוז’ית שידועה באפקטיביות הרבה שלה להבהרה מיוצרת בעיקר ביפן ומשווקת כחומר גלם לכל העולם. החומצה מופקת מפטריה יפנית בשם קוז’י, בתהליך ייצור מורכב הקשור לתסיסת אורז ואשר משמש בייצור מוצרי מזון נפוצים כמו סאקה (יין אורז יפני), מיסו, חומץ אורז, רוטבי סויה, ועוד. בתמונה פטרית קוז’י על גבי גרגר אורז. מולקולה של חומצה קוזית הינה קטנה יחסית ולכן חודרת בקלות לעור גם ביישום רגיל (topical application).

הקוסמטיקה היפנית מבוססת על עבודות מדעיות קפדניות אבל במקרים לא מעטים העבודות באות לאשש משהו שכבר היה ידוע מדורי דורות, והעבודות רק באות לתת לו את ההסבר המדעי. 




קוסמטיקה יפנית

כנס קוסמטיקאיות - סידסקו
חדשות: כנס קוסמטיקאיות - סידסקו
לפרטים
לכל שאלה, מלאי פרטים ונחזור בהקדם:
אימייל שדה חובה
אימייל לא תקין
שם שדה חובה
טלפון שדה חובה